De Overstap

Vandaag was het al met al een enerverende dag. Eerst heb ik eindeloos getelefoneerd met KPN en T-Mobile. Op zich waren die gesprekken al een blog waard maar ik kan het geestelijk niet opbrengen. Ik zou er alleen maar heel hard van gaan huilen. Waar het op neerkomt is het volgende: op 19 juni besloot ik over te stappen op T-Mobile.

De wil was aanwezig, de aanvraag werd ingediend en alles werd in werking gezet maar het overstappen is vandaag de dag nog steeds niet gelukt.
Just for the fun of it hier toch een korte weergave van de gesprekken die ik vanochtend gevoerd heb:

‘Tring tring’ (geluid van de telefoon die overgaat wanneer ik T-Mobile bel)
Ik: ‘Goedendag. Ik probeer sinds juni klant bij jullie te worden maar dit schijnt maar niet te lukken. Heeft u ook enig idee hoe dat kan of bent u gewoon heel erg selectief en wilt u niet iedereen als klant?’
T-Mobile: ‘Wat is precies het probleem mevrouw?’
Ik: ‘Het probleem is dat ik in juni al aangegeven heb dat ik klant bij u wou worden en T-Mobile mijn opzegging zou regelen bij KPN. Ook zou mijn nummerbehoud bij KPN voor mij aangevraagd worden. We zijn inmiddels bijna vier maanden verder maar ik zit nog steeds bij KPN.’
T-Mobile: ‘Aha. Ik ga eens even voor u kijken mevrouw.’
Ik: ‘Dat zou fijn zijn maar hoogstwaarschijnlijk kunt u hier niets van vinden in uw systeem. Toen ik enkele weken geleden belde met dezelfde klacht stond er namelijk ook niets over in het systeem. Dat is het meest frappante van deze zaak: ik kan bellen wat ik wil, maar er komt niets in het systeem te staan.’
T-Mobile: ‘Nou, dat is niet helemaal waar mevrouw. Hier zie ik al iets. Aha! Ik zie het al. We hebben het inmiddels geprobeerd te regelen bij KPN maar KPN heeft uw nummerbehoud afgekeurd!!’
Ik: ‘O? En waarom word ik hiervan niet op de hoogte gesteld? Dat zou wel fijn zijn ziet u.’
T-Mobile: ‘Jaaaaa…. Ja, dat zou zeker fijn zijn. Ik weet het ook niet.’
Ik: ‘En nu?’
T-Mobile: ‘U moet KPN bellen en vragen waarom ze de aanvraag afgekeurd hebben. KPN moet ons dan bellen – misschien kunt u aan ze vragen of ze, als duidelijk is waar het aan ligt, contact met ons op willen nemen.’

‘Tring tring’ (geluid van de telefoon die overgaat wanneer ik KPN bel)
Ik: ‘Goedendag. Kunt u me vertellen waarom de aanvraag die gedaan is door T-Mobile om mijn nummer te behouden afgekeurd is?’
KPN: ‘Ik ga eens even voor u kijken mevrouw. AHA!!! Ik zie het al! T-Mobile heeft een tikfoutje gemaakt! Waar een 4 moest staan, staat nu een 5. Het nummer van de simkaart en uw mobiele nummer correspondeerden daardoor niet met elkaar.’
Ik: ‘Wilt u in Godsnaam T-Mobile bellen en dit even met ze regelen? Sinds juni heb ik hier al zo’n kleine 3000 telefoontjes aan gewijd.’
KPN: ‘Nee mevrouw, dat doen we niet. T-Mobile moet opnieuw een aanvraag bij ons indienen maar dan zonder tikfout.’

Hoe flauw wil je het hebben.

Enfin. Dat ging nog wel 2 uur zo door. Het was vreselijk. Daarna moest me haasten om de uitslag te halen van mijn mammogram die de afgelopen maandag gemaakt is. Zes maanden geleden is het alweer dat ik zo in de rats zat en nu zag het er goed uit maar ze willen toch dat ik over zes maanden WEER een mammogram laat maken. Vervolgens moest ik naar de tandarts die me opgewekt vertelde dat ik een wortelkanaalbehandeling nodig heb.

Toch, in al deze narigheid 😀 heb ik ook nog gelachen. Dat was om een bijzonder scherpe opmerking van dochterlief zojuist. Het kind wordt binnenkort 16 en ik keek haar weemoedig aan.
‘Zestien!’ verzuchtte ik. ‘Zestien! Wat is het toch snel gegaan. Zestien! Als je een jaar of veertig bent ga ik je uitgebreid vertellen wat ík allemaal deed toen ik een jaar of 15, 16 was. Nu niet. Pedagogisch gezien lijkt me dat niet verstandig.’

Dochterlief knikte wijs. ‘Dat is goed mam’ glimlachte ze liefdevol. ‘Dat is goed. Als IK een jaar of veertig ben, vertel ik jou ook wat ik deed toen ik een jaar of 15, 16 was. Nu even niet. Dat lijkt me ook niet zo verstandig.’

We keken elkaar aan en lachten. En opeens vond ik dat gedoe met T-Mobile en KPN helemaal niet erg meer.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
50 Responses
  1. Vee says:

    Whoehaha
    Bij ons zijn belgacom en telenet twee grote bedrijven. Ik had ooit eens problemen met belgacom en na veel telefoontjes toch naar de “winkel” waar ze mij nog minder konden helpen. Toen ben ik buiten gaan voor de deur stappen en ondertussen scanderen van : TE LE NET !!! Het was snel gelost hihi en de belgacomman wou zelfs een afspraakje…

  2. Corline says:

    Laten we gewoon maar weer met rooksignalen gaan werken…… Maar serieus, volgens mij gaat het sneller wanneer je naar een T-Mobile winkel gaat. Ik ben begin dit jaar zonder problemen overgestapt op T-M. Er zat alleen één maand opzegtermijn tussen en dat is logisch. Vreselijk, dit!

  3. De Fruitberg says:

    Goed antwoord van die dochter van je :-)

  4. Whoehahahahhaha, ik begrijp je dochter en troost je hier in Vlaanderen is het niet beter gesteld met mobiele telefonie,….noch internet en Tv,……maar goed, we moeten het ermee doen,……

  5. Di Mario says:

    Whahahaha, hoe geweldig kunnen kinderen zijn. Top opmerking van dochterlief. En een typefoutje. Wat flauw van KPN dat ze dat niet even gewoon melden bij T-mobile. Dan had het allang recht gezet kunnen worden.

    Love As Always
    Di Mario

  6. Margo says:

    Ik heb voor T-Mobile gewerkt. Weet dus dat nummerbehoud soms fout kan gaan, alles moet kloppen. Het is jammer dat sommige ex collega’s de moeite niet nemen nou eens even goed te kijken wat er aan de hand is. Daarbij is een tweede provider erbij betrokken wat het extra lastig maakt. Het heeft ook te maken met de targets die de helpdeskers moeten halen, dus ze worden opgejaagd. Een afkeuring hoort ook aan de klant te worden doorgegeven. Maak je geen zorgen het komt echt wel goed. Zo niet vraag ik mijn dochter, die ook (nog) voor T-Mobile werkt ernaar te kijken. In dat geval mail me even.
    Die andere zaken die met je gezondheid te maken hebben zijn belangrijker, maar juist dan kun je dit gemiere**** rond een mobiel abonnement er niet bij hebben!

    • Rebelse Huisvrouw says:

      Dat is lief Margo, als het weer niet lukt dan laat ik het je weten! Vooralsnog heb ik goede hoop dat het nu wel gaat lukken. Per 1 november hebben ze beloofd. Ik ben benieuwd!

  7. Bianca says:

    Ik heb tot op heden geluk gehad met mijn overstappen denk ik. En nu zit ik al jaren tevreden bij Ben, dus de volgende overstap laat op zich wachren.

    Die dochter van jou is een slimme pientere meid 😉

    • Rebelse Huisvrouw says:

      Ja, inderdaad, als je tevreden bent hoef je niet over te stappen. Ik zal hierna ook nog wel weer een hele tijd wachten denk ik…

  8. HELE diepe zucht. Ik word al moe van alleen lezen, heb niet eens de gesprekken moeten voeren. En waarom zou je in vredesnaam nog willen overstappen? Ik zou een andere provider zoeken…

  9. appelig says:

    Grappige dochter, je kunt wel lezen van wie ze het heeft. 😉
    Wat een drama altijd met het overzetten, iets wat in principe binnen een uurtje geregeld zou moeten zijn kan maanden duren blijkbaar.

  10. A van de Aa says:

    Top die meid van je 😉
    Wat zal er over veertig jaar vertelt gaan worden tussen moeder en dochter ? … ? 😉

    Zestien ….. (zucht)

  11. donsjes says:

    Wat een gevat antwoord! En dat overstappen, tjee… ik vrees dat ik om die reden alleen al gewoon overal blijf waar ik zit (en wellicht tonnen te veel betaal…)

  12. Die maatschappijen grrr laten we daar maar nist teveel aan wijden bah !

    Gefeliciteerd met de goede uitslag van de mammografie een druk minder op je schouders…. beter onder controle blijven (Y)

    Wat een mooi moeder dochter moment die al de sores achter je laat heerlijk 😀

    • Rebelse Huisvrouw says:

      Ja, dat zijn uiteindelijk de momenten waar het om gaat, de rest is peanuts. Dacht ik dat die ochtend ook maar toen ik schuimbekkend aan de telefoon zat…. 😉

  13. Betsie says:

    Als de volwassenen nu eens net zo slim waren als je dochter…

  14. ingridblogs says:

    Fijn dat je mammogram goed was!Alleen maar goed dat je over zes maanden weer moet x

  15. Haha, mooi, dat laatste deel dan, gelukkig sloot je daarmee af 😉

  16. Petr@ says:

    Haha je dochter zorgt wel dat je met beide benen op de grond blijft staan!
    Vervelende perikelen met de telefoon, ik ben al jaran bij Tele2, gaat altijd goed (even afkloppen).
    Ik moet volgende week voor een mammografie, 3 jaar geleden had ik een knobbeltje.
    Blijft altijd spannend.

    • Rebelse Huisvrouw says:

      Het blijft inderdaad altijd spannend. Ik hoop dat de mammo meevalt volgende week en dat je een goede uitslag krijgt. Gedoe met die borsten altijd. Bah.

  17. Mammalien says:

    Dochters opmerking is briljant ja. Sterkte met de overige problemen. Overstappen naar T mobile zou ik maar uit mijn hoofd laten als ze nu al zo moeilijk doen. Hoewel het waarschijnlijk bij andere telefoniebedijrven niet beter is.

    • Rebelse Huisvrouw says:

      Te laat – vanaf 1 november gaat het gebeuren! (Als het goed gaat natuurlijk hè, maar ja, voor hetzelfde geld lukt het – weer – niet!).

  18. Leo's mening says:

    Voor juist dit was ik vorig jaar zo bang toen ook ik overstapte. Van KPN naar UPC. Alles in een keer over, van internet tot telefoon, van tv tot radio. Het ging vlekkeloos, al sloot KPN me wel heel vroeg af ondanks mijn verzoek om dat twee dagen later te doen. Nou ja, ze hebben alles keurig afgewikkeld en UPC nam veel werk uit onze handen. En….ik klop me nu gek op al dat hout om me heen, het werkt nog steeds goed. Dat hoor of lees je wel eens anders.

    • Rebelse Huisvrouw says:

      Uiteindelijk zal het vaker goed dan slecht gaan denk ik hoor, maar ja, als je hoort bij het groepje mensen bij wie het even niet loopt zoals het moet lopen dan baal je gewoon flink!

  19. rietepietz says:

    Wat dápper om aan een overstap te beginnen, bij alles dat je aan ellende daarover leest huldig ik het pricipe”blijf zitten waar je zit en verroer je niet. Bij vrijwel iédere maatschappij blijkt familie van een zekere mister Murphy te werken en daar blijf ik liever bij uit de buurt!

  20. Mrs. T. says:

    Wat een heerlijke dochter!
    En ik begrijp dat overstappen niet verstandig is. Blijf ik maar lekker zitten waar ik zit.
    Lees nog niet zo lang mee hier, dus dat van mammografie … gossie.

  21. Lenjef says:

    Sinds de I Tjing

    we leven hier al een poosje in een tijd van veranderingen
    al loopt het niet altijd proper
    het kan anders en goedkoper
    maar of het gelukkiger maakt en de wrevel zal verdringen?

    Lenjef :)

  22. …..Wat je ook kunt doen is een aantal blogs vullen met je belevenissen uit de tijd dat je 16 was. Voor je dochter leuk……. en voor ons ook! Valt er weer een wat te lezen. En dat schrijven doe je dan in de tijd dat je in de wacht hangt bij de telefoonmaatschappijen……. Ideetje???

    • Rebelse Huisvrouw says:

      Dat is een leuk idee ja. Misschien moet ik daar maar eens over nadenken. Maar dan nog wil ik eigenlijk niet dat dochterlief ze leest…… 😀

  23. RenéSmurf says:

    Nou, ik zou nergens meer klant worden en alles gewoon maar zo laten zoals het is! gemier om een tikfoutje! Nee, alles weten maakt niet gelukkig, wat ouders en kinderen betreft.

  24. Ha, providers. Je wordt er ongans van. Maar gelukkig is er dochterlief om het moreel weer op te krikken …

  25. EJW says:

    Hoe irritant de situatie ook is het heeft een leuk verhaal opgeleverd. Dit zijn toch nachtmerrie scenario’s. Ik rol er tot nu toe aardig doorheen omdat ik blijf zitten waar ik zit en niks verander.

  26. platoonline says:

    Die dochter van jou is een slimme. Dat is er echt eentje van Rebelse :-)

    Kan ik nou toch beter bij KPN, ik zit nu bij XS4all. Maar dat is eigenlijk ook van KPN. Maar UPC dan. Ik wil eigenlijk gewoon de goedkoopste.

    • Rebelse Huisvrouw says:

      De goedkoopste… Ja, die wil ik ook! Maar ik vind het wel lastig zoeken hoor, tegenwoordig zie je door de bomen het bos niet meer. Wat is de wereld toch ingewikkeld geworden…. Het is wat Corline zegt: rooksignalen! Ik ben helemaal voor!

  27. tagrijn says:

    IJzersterk slot! Overstappen gaat bijna nooit vlekkeloos. Dus blijf ik maar zitten waar ik al jaren probleemloos zit: XS4All. Iets duurder, maar topservice.

    • Rebelse Huisvrouw says:

      Ik hoor inderdaad positieve verhalen over XS4All. Als ik hier overheen ben kan ik altijd nog overwegen bij hun te gaan zitten (als m’n contract afgelopen is). Maar ja, voordat ik hier overheen ben… oei.

  28. Nannie Hugen says:

    superdochter heb jij Rebelse….en ja ik hoor vaak verhalen dat overstappen nooit super gaat als ze je willen wijsmaken.(glimlach)

  29. Melody says:

    tja…… overstappen….. een woord dat tegenwoordig gigabeladen is en bij iedereen wel rillingen oproept en waarover eveneens iedereen wel een verhaal kan vertellen.
    Als het niet zo triest was zou het hilarisch zijn.

    En ja…dochters van 16…… feesttttjeeeeeeeeeeeeeeee (soms niet)

  30. Dwarsbongel says:

    Tja, als ze bij die providers allemaal zo bij de hand waren als jouw dochter… prachtig! Wij zeggen nog wel eens: Ik wou dat ik weer 16 was en net zoveel wist als nu… Ik heb overstappen door alle horrorverhalen heel lang uitgesteld, maar nu was er iets kapot. We hebben nu alles-in-een, en zijn nog geen uur offline geweest, geregeld via de winkel die plaatselijk Ziggo vertegenwoordigt. Hun monteur heeft het ook aangesloten en telefonisch dingen afgehandeld waarvoor we anders formulieren hadden moeten invullen of zo!

Geef een reactie

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers:

%d bloggers op de volgende wijze: